mandag den 17. oktober 2011

Kappe, sy selv!

Ovre hos søde Maria i Garderobeskabet er der blevet talt en del om kapper og ponchoer på det sidste. Maria er nemlig gravid og er jo i sagens natur nødt til at have noget vintertøj, som kan dække over den voksende mave.

Jeg har også et blødt punkt for kapper. Det har jeg haft lige siden jeg læste De Tre Musketerer første gang og drømte om at være en kårde-svingende helt med en rød kappe blafrende efter mig når jeg galopperede afsted på min araberhest (jeg læste også Sorte Hingst). En af de velkendte kvindelige musketerer forstås...

Burda 8/2008. Ovenikøbet illustreret kursus.
Anyway, det blev ved drømmen meget længe, men for et par år siden fandt jeg et mønster og greb chancen! Ifl mønsteret skal kappen ikke fores, men det har jeg gjort og  jeg har også givet den Thinsulate mellemfoer, så den er dejligt varm og selv i de sidste par isvintre har jeg sagtens kunnet holde varmen på cyklen gennem København.
I dag fik jeg så fantastiske forlovede til at tage et billede af mig. Pelshuen har min mor syet med kant af polarræv. Handskerne er fra Randers Handsker.

Den største udfordring var naturligvis kraven. Her kan skråbåndskriser godt pakke sammen - jeg synes, kraver er rigtigt svære at få til at passe.

Undersiden af kraven er lavet af foerstoffet fordi jeg syntes, det var så fint.
Foret
Ydersiden er af 100% uld i rigtig godt kvalitet - det er en fornøjelse af sy i - og foret er tykt, flaskegrønt satin. Jeg fik stoffet i julegave det år.

Jeg har brugt kappen meget. Også selvom jeg må tage til takke med min cykel i stedet for en araberhest (den er nu også besværlig at have i en lejlighed; husk bare Tarzan Mamma Mia!) og det aldrig blev til så meget med den kårde...

4 kommentarer:

  1. Den er bare så fin, den kappe! :)

    SvarSlet
  2. Astrid, jeg bøjer mig i støvet! Du er så sindssygt sej med en symaskine. Hold nu fast manner...

    Kh, Mette

    SvarSlet
  3. Tak, jeg får helt røde ører af rosen! :-)

    SvarSlet
  4. Hold nu op den er flot. Lige sådan en jeg vil sy. Hvor fandt du mønsteret og hvor længe brugte du på det?

    SvarSlet

Tak for din kommentar, loves it!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...