onsdag den 15. februar 2012

Hæklet hængekurv - DIY

I et par vintre har vi haft huer og vanter til at flyde i hele entreen, og jeg er blevet ved med at sige, at jeg nok skal lave noget, vi kan opbevare det hele i.
Og nu - lige som vinteren tilsyneladende er ved at være slut, ahem - har jeg hæklet en hængekurv efter BekkiBjarnolls opskrift.


Den er MEGET stor. Det eneste jeg har lavet om i opskriften er på den sidste omgang, hvor jeg har taget ind på hver anden af de 30 midterste fm. Jeg har hæklet det i grå-grønt Zpagetti, som jeg har købt hos Tante Grøn (kan man ikke købe det i København?? Det kan da ikke passe?). Der går 1 rulle til en kurv. Fordelen ved at hækle med nål nr 12 er selvfølgelig, at det går hurtigt, men det er også temmelig hårdt arbejde. 


2 kommentarer:

  1. De har Zpaggeti garn hos Wadils på Valby Langgade (lige ved Toftegård Allé, OG hos Valby Garncentrum som ligger på Toftegårds Allé
    Skøn blog for resten.
    Mvh Mie

    SvarSlet
  2. Fedt nok, tak for tippet og rosen! Jeg har planer om at hækle nogle flere kurve, så det kan være, at jeg skal tage en tur til Valby.

    Mvh Astrid

    SvarSlet

Tak for din kommentar, loves it!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...