lørdag den 18. februar 2012

Patchworkbold - Sy selv!

Her er en DIY på patchworkbolden / sansebolden.

 Klip 12 små femkanter i karton og en stor i papir. Kan findes på nettet. Det er ikke afgørende præcis hvor store de er, men det er meget vigtigt, at de 12 små er præcis lige store.

 Klip 12 femkanter ud i efter den store skabelon


Klip små stykker bånd, snor osv med forskellige teksturer. Husk, at det en god idé, hvis de kan vaskes i maskinen! Bind gerne knuder på eller sno dem.


Ri stoffet fast på kartonstykkerne. Det er ikke nødvendigt at stryge det bagefter.

Sy femkanterne sammen seks og seks til to halvdele og sy snore osv fast mellem stykkerne. De skal sys MEGET grundigt fast, da de vil blive suttet og tygget på.

Sy de to halvdele sammen og lad én side være åben. Pil ritrådene op, tag kartonen ud og vend bolden. Fyld med vaskbart bamsevat og sy den sidste side sammen.

Voila! En sansebold!

4 kommentarer:

  1. TAK, en fantastisk guide! Nu tør jeg godt afprøve lidt patchwork. Det kan dog være, at jeg - igen - kontakter dig, når tingene går galt...

    Må jeg nuppe ét af billederne og skrive om det på Farmor?

    Knus

    SvarSlet
  2. Tak for det! Selvfølgelig må du nappe et af billederne.
    KH

    SvarSlet
  3. Sikke en god idé. Det må jeg prøve en dag:-)
    Jeg har prøvet at sy en enkelt patchwork bold før men slet ikke med alle de gode sanseting på.

    Mvh Anne-Mette
    femthe.blogspot.com

    SvarSlet

Tak for din kommentar, loves it!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...