torsdag den 1. marts 2012

Silkenederdel - sy selv!

Fantastiske forlovede havde for snart lang tid siden 4.5m marineblåt silke med hjem til mig fra Indien. Det har ligget og luret på mig, og nu er jeg endelig ved at sy af det. Det er ikke blank silke, heller ikke thaisilke, men det har et flot skær (som jeg ikke kan fotografere!).

I første omgang har jeg syet denne nederdel:

Det er altså ikke nemt at fotografere mørkeblåt, når lyset er fladt vinterlys...



Det her er nok den bedste gengivelse af farven. På kanten af lommen har jeg lavet en tittekant af foret.

Mønster fra Burda nr 2/2010.

Jeg er rigtig godt tilfreds med den og sammen med den jakke, jeg er ved at sy bliver det et fint konferencesæt. (Hvis altså jeg ikke kommer til at ligne en stewardesse alt for meget!)


Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Tak for din kommentar, loves it!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...