mandag den 19. august 2013

Liberty kjole til en lille pige

For en måned siden var jeg 4 dage i London på konference. Mellem videnskabelige foredrag og networking lykkedes det mig at slippe ind til centrum og ind i Aladdins hule. Det var i hvert fald noget nær for en stof-afhængig som mig. Der var rulle på rulle på rulle af Liberty stof (meget mere end i Liberty butikken på Regent Street), og det var mere eller mindre umuligt for mig at beslutte mig for hvad jeg skulle købe!

Butikken hedder Shaukat, og de har også en online butik. Jeg kom derfra rigtig, rigtig mange pund lettere og en stor stofbunke rigere.

Ud over det, jeg købte til mig selv, købte jeg noget Poppy and Daisy til en kollega og veninde. Det har jeg i weekenden set i Lyngby til 239 kr/m; her kostede det £17, dvs. ca 150 kr.

Min kollega spurgte, om jeg ville sy en kjole til hendes 4-årige datter, og dét ville jeg i hvert fald. En ulempe ved at have én dreng og en mere på vej er, at der ikke er den store afsætning på sløjfer og blomstrede kjoler.




Lukket med fire knapper i ryggen og et bindebånd om livet.


Jeg har brugt et mønster fra Hanne Meedoms 'Børnetøj 0-3 år' som udgangspunkt, men ellers konstrueret mønstret selv.

Jeg har betrukket knapper med det samme stof (knapper fra stof2000) og været ualmindeligt meget oppe at slås med symaskinen over knaphullerne. Af en eller anden grund ville det kun fungere hver anden gang. Jeg hader at sy knaphuller næsten lige så meget som jeg hader at sy knapper i...


En håndsyet hårbøjle blev det også til (plastic hårbøjle fra Stof2000).

Jeg ville næsten ønske, at jeg også var en lille pige, så jeg uden at skamme mig eller se virkelig mærkelig ud også kunne have sådan en kjole på og matchende hårbøjle! :)

9 kommentarer:

  1. Hvor er den flot. Den kan da kun skabe glæde hos en lille pige.
    Og sikke noget skønt stof.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak - jeg har også tænkt meget over, hvordan den skulle se ud. Stoffet er fantastisk!

      Slet
  2. Kender det! Og alle mine veninder kan kun føde drenge i øjeblikket (inkl mig selv). Heldigvis har de været gode til det tidligere, så der er et par størrere piger at sy til :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er utroligt. Et eller andet sted må der være grupper, der kun får piger - der bliver jo født ca lige mange af hver! Drengene er også skønne, jeg savner bare lidt flere prinsessekjoler og lidt færre biler... ;-)

      Slet
  3. Hej, det er virkelig en fin kjole - specielt med matchede hårbøjle. Måske du vil dele, hvordan du har kreeret hårbøjlen? Specielt, hvordan du får stoffet på selve bøjlen til at sidde så stramt og pænt!
    Vh Stine

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Stine,

      Tak for det! Jeg vil gerne lave en DYI på hårbøjlen - jeg skal bare lige have købt en mere. Indlæg i den kommende uge.

      Mvh

      Astrid

      Slet
  4. Hej Gitte Luna,

    Tak for din kommentar. Jeg har termin lige dér, så det er vist desværre ikke rigtig realistisk. Lyder ellers som et rigtig godt arrangement!

    SvarSlet

Tak for din kommentar, loves it!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...