fredag den 30. august 2013

Rilletrøje - Lene Holme Samsøe

Til lille ny har jeg strikket en trøje:



Opskriften er fra Lene Holme Samsøes bog Babystrik på pinde 3, som er smækfyldt med fine, fine opskrifter til småfolk. Det her er absolut i den nemme ende af skalaen, det er retstrik, så der skal ikke tænkes meget undervejs. Det tog også kun få dage at strikke den.


Jeg har strikket trøjen i Gepard CottonWool. Da jeg var halvt færdig med ærme nr 2 havde jeg ikke mere tilbage af det mørkeblå garn og til min SKRÆK fandt jeg ud af, at det var i restordre! Så gik den vilde jagt på et nøgle mere, som jeg heldigvis fandt i en netbutik i Jylland. Pyha! Var lige ved at blive bange for, at jeg skulle trevle det hele op igen.

Knapperne er fra mit store lager af arvede knapper, da jeg syntes, at det er svært at finde nogle egnede uden at skulle betale 5-10 kr stykket, hvilket jeg egentlig synes er lidt dyrt? Er der nogen, der kan anbefale knappesælgere?

2 kommentarer:

  1. Den ser rigtig sød ud! og godt strikket ;)

    SvarSlet
  2. Billige knapper: Køb (måske grimme og udslidte) trøjer i genbrugen for 10-15 kroner, og klip knapperne af... Vupti :-)

    SvarSlet

Tak for din kommentar, loves it!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...