mandag den 26. august 2013

Sandnes sømandstrøje

Så blev jeg endelig færdig med trøjen til min mand.



Og hold nu OP, hvor har det været et stort arbejde! Jeg fandt kvitteringen på garnet. Det er købt 11. januar. Jeg har også snydt og lavet flere overspringsprojekter (såsom at købe et hus...), men der er lagt rigtig, rigtig mange timers arbejde i den trøje. 


Og selvfølgelig blev det enormt bøvlet at sætte lynlåsen i. Dels fordi trøjen strakte sig, dels fordi jeg ikke tænkte mig om og derfor overlockede kanterne sammen efter jeg satte lynlåsen i. Uden at tjekke, at de to halvdele passede sammen. Det gjorde de IKKE. Så fik trøjen lov at ligge i en uge før jeg orkede at gøre det om, og derfor er der sat kantebånd på for at dække over mine synder.



Én gang pirat, altid pirat! :) Fremfor at gå i gang med gobelinstrik har jeg broderet dødningehovedet på ærmet bagefter; det var ret nemt. Billede fundet her

Jeg er rigtig godt tilfreds med det endelige resultat, men det er sidste gang, jeg strikker en mandetrøje på pind 2½-3. Og sidste gang i meget lang tid, at jeg strikker boblemønster. Undtagen måske en matchende trøje til barnet? Det kunne jo være ret sødt. Og det må vel gå hurtigere... Oh well, så mange projekter og ikke nok tid! 

Mønster: Sandnes; garn: Sandned mini alpakka. Lynlås og kantebånd: Stof2000.

2 kommentarer:

  1. Viiiiiildt. Jeg tør slet ikke tænke på, hvor længe jeg ville være om at strikke nogetsomhelst i str. voksen. Jeg er så imponeret.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak! Jeg har strikket adskillige trøjer til mig selv, også på små pinde, men det her er altså for meget af det gode. Gør det aldrig mere!

      Slet

Tak for din kommentar, loves it!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...