fredag den 17. august 2012

Brombær - brombærmuffins

Lige i nærheden af der hvor jeg bor, er der en hemmelig sti. En sti, hvor der er myriader af brombærbuske.

(Ja, undskyld den meget snavsede negl. Det var brombærrene!)
Resultatet af 20 minutters rov med barnet i bærerygsækken - 600 g.

Og der er flere. Kilovis. Så er det jo ærgerligt, at jeg kun er tre æbler høj og derfor ALDRIG kan nå de øverste. Det tiltaler helt klart mit samlerinstinkt, at jeg kan gå ca fem minutter inde i København og så er der tonsvis af friske bær, lige til at plukke.

Så en anden samler, som havde en stige med. Jeg var meget imponeret. 

I aftes lavede jeg brombærmuffins - MUMS!

Ingredienser
18 stk 
  • 3 æg
  • 250 g sukker
  • 300 g mel
  • 1 tsk vanillesukker
  • 1 stor tsk bagepulver
  • 50 g smeltet, afkølet smør
  • 2 dl lunken mælk
  • 250 g friske brombær
Fremgangsmåde
Pisk æg og sukker til det er lyst og skummende. Sigt mel, vanillesukker og bagepulver i skiftevis med mælk og smør, vend det rundt. Vend forsigtigt brombærrene i.

Fordel i muffinsforme og bag ca 18 minutter ved 200 grader.

De er gode og saftige - også dagen efter.
 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Tak for din kommentar, loves it!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...