fredag den 16. september 2011

Chanel jakke

I sommer var jeg på en stor konference, hvor jeg skulle være chairman til en session med over 1000 tilhørere, så jeg var nødt til at se ordentlig ud trods gravid mave.

Jeg har i årevis drømt om at få en Chanel jakke, men når prisskiltet siger på den forkerte side af 15.000 kr så er det vist ikke det mest realistiske (ØV!). Heldigvis er der butikker som Skipper Stoffer, som sælger ægte Chanel bouclé stof i et væld af farver og kvaliteter.

Jeg fandt et mønster i Burda nr. 2, 2010 en jakke, der i den grad lignede en Chanel og udstyret med 1.35 m Chanel stof (det er i øvrigt ikke ligefrem gratis i metermål heller, så man skal stadig hoste op med en del penge) og 1.15 m sort silkefoer, 3.5 m bændel fra Handler, skulderpuder og div vlieseline gik jeg i gang.

Og der kom det her ud af det:


Læg mærke til, at der er indvævet snore, der er malede med hvid maling
Stoffet er en blanding af uld, bomuld og jersey. Der er også tråde, som er malet med hvid maling, hvilket jeg synes gør det lidt mindre farmor-agtigt. Jeg synes båndet er meget fint, men det er selvfølgelig ikke det samme som de håndvævede bånd, der er på de rigtige Chanel jakker, men det er jo selvfølgelig også det, man betaler for.

Jeg har ikke syet knapper på, da jeg alligevel på ingen som helst måde ville kunne knappe den... Det må jeg så gøre når jeg (FORHÅBENTLIG SNART) ikke er gravid mere og har fået min mave tilbage til mere normal størrelse.

Det er en forholdsvis nem jakke at sy, da den jo ikke er rigtigt figursyet og der er ingen krave på.

Og jeg følte mig relativt fiks og jakken kommer med sikkerhed med på mange flere konferencer. Den ville fx være god til et par jeans og en skjorte med noget farve på.

5 kommentarer:

  1. NEJ HVOR ER DEN FED!! Kan du evt. sende mønsteret på en mail? jeanette.rasmussen0105@gmail.com

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Jeanette,
      Det er et Burda mønster, så det kan jeg ikke rigtig uden at komme i problemer med dem & deres copyright! :) Formentlig kan du stadig låne bladet på biblioteket og ellers har fx Stof2000 store bøger med Burdamønstre, hvor den efter al sandsynlighed også er i.
      God fornøjelse! Astrid

      Slet
  2. Hej Astrid

    Wauw super flot jakke

    Kan du sy på bestilling? :-)

    Mvh Zaza

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Zaza,

      Tak! :)

      Jeg syer kun til mig selv og mine nærmeste - det bliver alt for dyrt i timeløn, hvis jeg skulle sy på bestilling. Og jeg er jo heller ikke professionel, så jeg er ikke sikker på, at eventuelle kunder ville være tilfredse med produktet. :)

      Mvh Astrid

      Slet
  3. Hvor er den fin - Jeg går og samler inspiration til hvordan min jakke præcis skal se ud, da jeg også har købt noget chanel-boucle, men nu har udviklet en absurd angst for at sætte saksen i (det dyre) stof.. Du er velkommen til at læse med på sewbluedresses.blogspot.dk hvis du har lyst til at kigge med:)

    SvarSlet

Tak for din kommentar, loves it!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...