mandag den 12. september 2011

Hindbærmuffins

Som sagt har jeg bagt hindbærmuffins. Jeg fandt en opskrift HER, men jeg har lavet en del om i den.

Hindbærmuffins
Ingredienser
12 stk muffins, 18 stk cup cakes

  • 2 æg
  • 150 g sukker
  • 300 g mel
  • 1 tsk vanillesukker - urtekram eller hjemmelavet
  • 1 stor tsk bagepulver
  • 50 g smeltet, afkølet smør
  • 2 dl mælk
  • 150 g hindbær eller blanding af hindbær og blåbær
Fremgangsmåde
Pisk æg og sukker til det er lyst og skummende. Sigt mel, vanillesukker og bagepulver i skiftevis med mælk og smør, vend det rundt. Vend forsigtigt hindbærrene i.
Fordel i muffinsforme og bag ca 25 minutter ved varmluft 180 grader.

Jeg pyntede med to slags glasur: Pink glasur lavet af flormelis og hindbræsaft (moste hindbær minus kerner) og en lille bitte smule rød pastafarve (Wilton) og hvid glasur lavet af flormelis og limesaft. Jeg kan godt lide, når der er et lidt surt modspil i glasuren.
På de pink kager er mynteblade, som er penslet med chokolade på den ene side. Ideen til dét har jeg fået HER. Mine mynteblade er bare ikke så store... På de hvide muffins er der sukkerkugler.

Hindbærmuffin
Og de smagte RIGTIG godt!

1 kommentar:

  1. Nammenamme... Alt hvad der ikke spises og kan sendes, vil blive modtaget med kyshånd i bjørneland.

    SvarSlet

Tak for din kommentar, loves it!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...