tirsdag den 13. september 2011

Mød Flemming - hæklede dyr III

I går var det sådan et dejlig vejr i hvert fald om formiddagen, og så er det jo heldigt, at jeg bare går herhjemme og derfor kunne snuppe hæklenålen med ud på altanen.

Udendørs hækling
At jeg to minutter senere spildte kaffe på maven og det blev overskyet et kvarter senere, det er en anden sag.

Flemming Får endte med at se således ud i min version:

Flemming får
Han er da virkelig nuttet og ret fjollet, ikke? Jeg kunne faktisk næsten ikke se at hækle det sorte om aftenen, det er de gamle øjne. Akkeja, akkeja.
Jeg fandt i øvrigt ud af det med den magiske ring takket være min mor, som sendte mig til endnu en instruktionsvideo fra Drops. Nu er Flemming jo så primært sort, så man kan ikke rigtig se det, men det lykkedes.

I dag SKAL jeg have arbejdet en hel masse; nu er der virkelig ikke ret lang tid til terminen og der er en del ting, jeg skal nå inden bebsen kommer. Nu har jeg været lukket inde i min lille redebyggerboble i ugevis (jeg har kun arbejdet én dag om ugen!), så nu skal det være. Det kunne jo teoretisk set også tænkes, at baby besluttede sig for at komme ud lige til tiden og så har jeg egentlig temmeligt travlt. 
Men jeg er halvt færdig med det sidste dyr til barnevognskæden og fordi jeg skal have nogle klips til at sætte den fast på barnevognen kunne jeg godt finde på at tage ud i Fields, der er nemlig en Panduro Hobby. Jeg har en stærk aversion mod shopping centre i almindelighed og en hel sæk-fuld fordomme om Fields i særdeleshed, så det vil være spændende! Ja, mit liv er kedeligt. Jeg er på barsel og oplever ikke ret meget!


6 kommentarer:

  1. Han er blevet super god:-) Jeg kender alt for godt problemet med at hækle sort om aftenen:-)

    SvarSlet
  2. Tak, jeg er også meget tilfreds! :)

    SvarSlet
  3. Flemming får er super fin.
    Jeg har meldt mig som fast læser på din blog og håber du gør det samme på min gitteluna.blogspot.com (vi har mange fælles hobbyer kan jeg se) ;-)

    SvarSlet
  4. Han er simpelthen så kær, ham Flemming får! :-) Nu er jeg også gået i gang.. Første forsøg mislykkedes desværre.. Måske fordi jeg strammer garnet for meget? I hvert fald blev kroppen rund og svær at hækle til sidst.. Hæklede med hæklenål 2,5 måske jeg skulle sætte den lidt op.. garnet er nemlig til 3,5-4.. Hvad brugte du, hvis man må være så nysgerrig at spørge ;-)??

    Venlig hilsen Malene

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg brugte også 2,5 og mit garn var samme tykkelse som dit. Jeg er ikke en stor hækleekspert, men prøv at holde lidt løsere på garnet; det hjælper. Og hvis du ser min første elefant (http://kreahjoernet.blogspot.com/2011/09/hklede-dyr.html), kan du se, at jeg heller ikke var så skarp til det i starten, men det kommer altså hurtigt!

      Held og lykke! :)

      Slet
  5. Jeg vil prøve igen i morgen så ;) tjekker lige din elefant ;) Tak!

    SvarSlet

Tak for din kommentar, loves it!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...