fredag den 9. september 2011

Babysengetøj

Vi håber, at vi efter fødslen kan komme på barselshotel og der skal man selv have babydyne med. Min mor var herovre med familievuggen for nogle uger siden, og i den lå noget meget fint, gammelt sengetøj, som min mormor har lavet for 60 år siden. Jeg tænkte derfor, at det måtte være passende selv at tilføje noget til det.

Så jeg har lavet dette sengetøj:
Dynebetræk
Hovedpudebetræk
Jeg ved godt, at det stakkels barn åbenbart ikke må få en hovedpude før han er ½ år, men så kan han ligge og savle på betrækket indtil da.

Jeg købte faktisk et mønster, det kan du finde HER, men jeg har improviseret lidt. Bl.a. passer målene ikke til en dansk babydyne, som er 70x100 cm. Lammene på hovedpudebetrækket har jeg fundet med google billedsøgning.

Close up af applikationerne på dynebetrækket.

Close up af lammene på hovepudebetrækket. Det blev lidt gnidret at sy; jeg skulle nok have lavet dem lidt større.
Bagsiderne er ensfarvede lyseblå og jeg har lavet et grønt lagen. Stoffet er fra Stof og Stil i Roskilde.

Jeg er begyndt at hækle; jeg vil lave en barnevognskæde med hæklede dyr. Jeg har ikke hæklet før, så det er lidt en udfordring i forhold til at strikke - fx synes jeg det er ret svært at se hvilke masker, jeg har taget ud i, og jeg kan ikke samle mig om at huske det (det er også meget svært; fx to fm og så tag ud i fm). Men det bliver nok nemmere. Så kan det være, at dyrene her bliver lidt skæve, men det er der ikke noget at gøre ved. De er i hvert fald ret så nuttede i bogen!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Tak for din kommentar, loves it!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...