mandag den 7. november 2011

Fine nederdele - sy selv!

Jeg går rigtig meget i kjole og nederdele. Dels kan jeg godt lide den feminine følelse det giver mig* og dels synes jeg, det klæder min umiskendelige timeglasfacon bedst!

Sidste år lavede jeg en rigtig lækker nederdel:


Stoffet er Christian Dior uld og cashmere og foret er tyk silke. Den var med andre ord ikke helt billig, men super lækker og dejligt varm. Jeg brugte den rigtigt meget, og den er stadig lige fin.

I år har jeg så lavet to mere, da det gik op for mig, at jeg ikke lige umiddelbart kunne passe noget af mit præ-gravid tøj og under ingen omstændigheder ville have mit graviditetstøj på igen.






Jeg fandt to slags Prada stof med lidt stretch og udvidede mønstret en smule. Og fordi jeg ikke gad fore dem investerede jeg 200 kr i et yderst sexet Femilet underskørt, som jeg fandt i mormorafdelingen af Magasins undertøjssektion hvor det hang sammen med praktiske uldundertrøjer og lange underbukser.






Jeg har lavet alle tre nederdele efter dette Burda mønster fra de glade 80'ere. Det er virkelig en meget enkel model.
Og så kunne man jo lave lommer i eller fx lægge den op med et skråbånd. Det bliver næste gang - det her skulle gå stærkt; jeg havde jo ikke noget at tage på! :)

*Mit arbejdstøj før jeg begyndte på phd'en bestod af grønne pyjamas'er klippet til mænd og forvaskede, hullede t-shirts samt en alt for lang kittel. Virkelig klædeligt. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Tak for din kommentar, loves it!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...