onsdag den 2. november 2011

Mørk/hvid chokolade cupcakes

I går havde vi endnu et barsels besøg og jeg udnyttede derfor lejligheden til at bage cup cakes. De er inspireret af nogle fra Agnes Cupcakes, men opskriften er min egen.

Det er mit første forsøg ud i buttercream, og manner, hvor smager det bare GODT! Hvid chokolade, smør og flormelis - what's not to love??
Chokolade muffins:
12-18 stk
  • 200 g mel
  • 50 g smeltet, afkølet smør
  • 150 g sukker
  • 50 g kakao
  • 2 tsk bagepulver
  • 50 g hakket, mørk chokolade
  • 2½ dl mælk
  • 2 æg
Pisk æg og sukker til det er luftigt og skummende. Bland mel, kakao og bagepulver. Vend skiftevis tørvarer, mælk, smør og chokolade i dejen. Fordeles i muffinsforme.

Bages 12-20 min afhængig af størrelsen ved 180 g varmluft.

Hvid chokolade frosting:
  • 50 g hvid chokolade, smeltet og afkølet
  • 50 g blødt smør
  • 120 g flormelis
  • 20 ml mælk
Pisk smørret luftigt. Rør resten af ingredienserne i til det har en ensartet konsistens. Afkøles og sprøjtes på de afkølede cup cakes.
Enjoy!

6 kommentarer:

  1. Ummenummenum siger jeg bare. Og så prøver jeg jo altå at holde mig alt for meget fra sukker og så kommer du med sådan et indlæg. Tsk tsk ;)
    Man arbejder jo på at se bedre ud i det grønne tøj du ved ;)

    Kh

    SvarSlet
  2. Mhh hvor ser de lækre ud! Spiste I dem alle, eller der der monstro en enkelt til overs til i morgen? ;)

    SvarSlet
  3. Der er da SÅ meget nogle til i morgen!! Og så prøver vi en anden slags frosting...

    SvarSlet
  4. Anne: I know - men jeg var bare NØDT til at lave kager nu hvor der kom gæster; alt andet ville jo være uhøfligt! Heldigvis for mig er det en fantastisk slankekur at amme og der er uhyggeligt lang tid til jeg skal skrue mig ned i en grøn pyjamas igen! :)

    SvarSlet
  5. Mums - det er altså imponerende, hvad du ikke kan bage! :-) Go' weekend i barselsland

    SvarSlet
  6. Tak Mette! Det er nu ikke så svært og det der buttercream frosting kan virkelig anbefales; det er SÅ godt på den syndige måde. God weekend til dig også!

    SvarSlet

Tak for din kommentar, loves it!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...