lørdag den 8. oktober 2011

Hip hip hurra!


I dag er det min 30-års fødselsdag og det er blevet fejret med morgenmad på sengen og gæster til frokost. Min fantastiske kæreste (forlovede, that is) har sørget for det hele, så jeg skulle bare komme i tøjet og tage mig af barnet.

Og så havde han købt den her sag til mig i fødselsdagsgave:

Halløjsa: En overlockmaskine! Dvs. der venter en endeløs produktion af ting lavet i jersey, interlock og andet elastisk materiale, som er ca det eneste, jeg ikke kan få til at fungere på min almindelige symaskine.


Og lige netop denne overlocker har "jet-air trådningssystem", som betyder, at den er betydeligt nemmere at tråde end en almindelig overlocker. Man propper simpelthen trådene til over- og undegriber ind i trådningsportene og så skydes tråden gennem griberne. Det er skidda temmeligt smart!

Min kæreste kan, blandt mange andre skønne ting, lave fantastisk mad - i dag bestod frokosten af rejer, kippers, fiskefileter, leverpostej, frikadeller og hønsesalat. Alt sammen hjemmelavet fra bunden. Mit bidrag bestod i en islagkage, som jeg lavede for tre uger siden (der kommer billeder og DIY senere), rugbrød og grydebrød. Derudover er han er en skøn far og som om det ikke var nok, kan han researche sig frem til den bedste overlocker. Ham har jeg da været ret så heldig med, ikke?

Mine gæster havde også dejlige gaver og godt humør med og barnet sov gennem det meste af fødselsdagen, så vi kunne spise i god ro og orden.
Det har været en dejlig dag og sørme om der ikke kommer flere gæster i morgen til kagedame og boller! Fødselsdag er det bedste; også selvom man er blevet voksen. Sådan næsten voksen i hvert fald. :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Tak for din kommentar, loves it!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...