tirsdag den 30. august 2011

Rødmende chili

I år er jeg gået lidt amok med krydderurterne. Og bagning, syning, kagedekoration, strikning osv. Jeg har vist fået et mindre krævende job med den her phd frem for klinisk arbejde med nattevagter og 60+ timers arbejdsuger.

Da det gik allerbedst havde vi 12 forskellige slags krydderurter og flere af hver plante. Nu er det hele ved at dø hen pga for lidt sol, for meget regn og for lidt varme (elendige MØG sommer). Vi har også plantet chilier i år ved at tage frøene fra nogle helt almindelige chilier fra Netto og dyrket dem. Efterhånden som de kom frem valgte vi tre planter, som fik lov til at overleve. Der er kommet mere end 20 chilier på, og det er jeg meget stolt over. Og ja, jeg ved godt, at hvis jeg havde en større potte og et drivhus, så ville der komme mange flere, men jeg bor i København og har ikke lige nogen have og altanen er ikke helt dimensioneret til drivhus (desværre!).

Og nu efter (u)tålmodig venten, ivrig pleje og skyttegravskrig mod bladlus (lunkne brusebade og brun sæbe) er der minsandten to af dem, der begynder at blive røde! Se selv:
Den første rødmende chili!
Armen altså, stoltheden vil ingen ende tage! Jeg har det som en mor på barnets første skoledag. Næsten.

Ellers har jeg i dag hentet babystartpakke nummer 5. Ja, sgu! Der er ikke grænser for hvem der vil give gratis ting til gravide - Matas, Liberoklubben, Babysam, Miljøcenter Amager og nu Coop. Vi er godt kørende i newborn bleer og div vareprøver. Og så har jeg købt strømpepinde, som jeg skal bruge til at strikke ærmerne på juniors ugletrøje. Jeg er nemlig snart færdig med resten af den og det kommer der billeder af snart.

Og sørme om jeg ikke også har arbejdet på phd'en og haft en veninde til kaffe - det har været en dejligt produktiv dag!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Tak for din kommentar, loves it!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...